Zadzwoń do nas

Charakterystyka i rodzaje używanych przez nas kontenerów

W naszej firmie oferujemy kontenery uniwersalne oraz typu reefer, open top, flat rack i flat rack collapsible oraz platform. Jesteśmy otwarci na potrzeby naszych klientów i obsługujemy nawet najbardziej wymagające zlecenia. Poniższe opisy dotyczą najczęściej używanych w spedycji morskiej kontenerów. Różnią się one od siebie wymiarami, ładownością, światłem otworów oraz dedykowanym przeznaczeniem. Jeśli nie jesteś przekonany, który kontener będzie odpowiedni do transportu Twojego ładunku, to koniecznie skontaktuj się naszą firmą. Pomożemy wybrać odpowiedni rodzaj kontenera i przeprowadzimy cały proces transportu ładunku wraz z dokumentacją.

kontenery

Kontenery uniwersalne drobnicowe

Kontenery uniwersalne 20’ oraz 40’ są przeznaczone do transportu wszelkiego rodzaju ładunków tym również o charakterze drobnicowym. Mogą być także wykorzystywane do przewożenia towarów ciekłych oraz sypkich luzem. Do wyładunku towaru z kontenera uniwersalnego drobnicowego niezbędne jest czasami użycie naczepy kontenerowej typu wywrotka lub urządzenia pneumatycznego. Średnia ładowność tego typu kontenerów wynosi od  21 ton do około 27 ton.

Kontenery HC (High Cube)

Występują w dwóch rozmiarach: 40’ oraz 45’. Od uniwersalnych kontenerów odróżnia je wyższa wysokość zewnętrzna, która wynosi w tym przypadku 9’6″.  Dzięki temu kontener posiada od  10 do 20 m3 większą powierzchnię ładowną. Kontenery High Cube są doskonałe do przewozu ładunków, które ze względu na swoje wymiary nie są możliwe do transportowania w klasycznym kontenerze uniwersalnym.

Kontenery paletowe

Są przeznaczone do wypełniania europaletami. Kontener 40’ pomieści około 25 europalet, ten 45’ umożliwia transport większej ilości palet o ile są one piętrowalne, a standardowy kontener uniwersalny można wypełnić jedynie około 24 paletami. W kontenerach paletowych powiększono wewnętrzną szerokość, co pozwala na bezproblemowy załadunek poprzeczny palet. Są często stosowane w transporcie morskim dość bliskie zasięgu czyli na obszarze Europy.

Kontenery open top

Kontenery z otwartym dachem są przeznaczone do transportu ładunków, których nie da się przewozić w standardowych kontenerach z powodów logistycznych. Używa się go w przypadku, gdy towaru nie da się załadować przez drzwi, gdyż open top umożliwia ładowanie od góry. Dach takiego kontenera jest okryty wodoszczelną plandeką wraz z zamknięciem na potrzeby celników. Kontenery open top występują w dwóch rozmiarach 20’i 40’.

Kontenery hardtop

Ten rodzaj kontenerów stosuje się do ładunków wysokich oraz ciężkich, których nie da się załadować do kontenerów typu tradycyjnego. Posiadają zdejmowany, wykonany ze stali dach (dla porównania opentop posiada dach z plandeki) ważący ponad 400 kg. W przypadku przewożenia wysokich ładunków, istnieje możliwość umieszczenia dachu we wnętrzu kontenera, co niestety zmniejsza jego ładowność.

Kontenery flat rack

Są to kontenery z otwartym bokiem i dachem i posiadają wyjątkowo mocną konstrukcję podłogi i silne, sztywno umocowane ściany. Zarówno podłoga, jak i belki posiadają dużą ilość uchwytów przeznaczonych do mocowania. Nie posiadają plandek, więc należy pamiętać o odpowiednim zabezpieczeniem ładunku przed transportem.

Kontenery platform

Występują w długościach 20’ i 40’ i są przeznaczone do ładunków dość ciężkich i o wysokich gabarytach. Ich ładowność dochodzi nawet do 40 ton, co wyróżnia je na tle innych typów kontenerów. Posiadają dodatkowo wzmocnione uchwyty służące do mocowania zarówno na belkach bocznych, jak i na samej podłodze. Pozwalają na bezpieczny przewóz towarów o sporych punktowych naciskach.

Kontenery chłodnicze

Wykorzystuje się je do przewozu towarów, które wymagają utrzymywania stałej, określonej temperatury. Ich ściany posiadają specjalną konstrukcję, która została wypełniona pianką z poliuretanu, a przystosowana podłoga pełni funkcję kanałów wentylacyjnych. Kontenery chłodnicze mogą utrzymywać temperaturę od +25°C do aż  -25°C.

Zapraszamy do kontaktu bezpośrednio ze spedytorem ​

Odpowiemy na Twoje pytania